Nová Ves, Nové Ouholice; odklon

Výluka - logo
ZMĚNA od 1.12. do odvolání (cca 30.6.2023).

Z důvodu uzavírky silnice II/608 pojedou linky odklonem mimo zastávky Nová Ves, Nové Ouholice.

Linka 617 je vedena zcela mimo obec Nová Ves

Schéma výlukových tras linek do 30.11.

Zastávka Černouček je dočasně zařazena do tarifních pásem 4,5

Linka 166; odklon Cukrovar Čakovice – Čakovice

Výluka - logo
1) od 26.10. do 30.10.
2) od 31.10.do 9.12.

Z důvodu uzavírky křižovatky Ke Stadionu x Vážská bude linka 166 v úseku Cukrovar Čakovice – Čakovice odkloněna přes zastávku Čakovický zámek

Zastávky Nádraží Čakovice, Koupaliště Čakovice a Náměstí Jiřího Berana nebudou po dobu uzavírky obsluhovány

Od 31.10. z důvodu uzavírky ul. Ke Stadionu pojede linka v trase … Cukrovar Čakovice – Čakovický zámek – Náměstí Jiřího Berana – Koupaliště Čakovice – Oderská – Čakovice – …

Zastávka Koupaliště Čakovice bude přemístěna pro směr Třeboradice do ul. Vážská a pro směr Letňany před křižovatku s ul. Vážskou.

Zastávka Čakovice bude přemístěna pro směr Třeboradice do ul. Cukrovarská k prodejně TESCO

Další zkušební  elektrobus na Mělníku

V souladu s připravovaným zákonem o podpoře nízkoemisních vozidel firma ČSAD Střední Čechy pokračuje ve zkušebním provozu elektrobusů. V průběhu července 2022 byl na příměstských linkách v ostrém provozu nasazen autobus od společnosti SOR. Jedná se o celonízkopodlažní typ městského autobusu s označením SOR NS 12 v délce 12 m. Dle technické specifikaceje bus opatřen motorem s výkonem 160 kW umístěným v zadní části vozu. Dojezd elektrobusu v městském provozu na jedno nabití se základní baterií je min.170 km. Součástí elektrobusu je i dobíjecí stojan na pomalé nabíjení (3x400V – 63A – doba nabíjení cca. 7 hod.). Pro rychlé dobíjení je rovněž možné zakoupit rychlonabíjecí stojan (nabíjení kabelem). Pro tyto účely byla rovněž pořízena na provozovně na Mělníku nová trafostanice, která by umožnila současné nabíjení několika autobusů během noci. V případě výhodných  provozních parametrů a zejména při zajištění ekonomických podmínek bude firma v průběhu cca 1 roku připravovat podklady pro vyhlášení veřejné soutěže na nákup elektrobusů.

Praha, Kbelská; přemístění zastávky

Výluka - logo
od 8. do odvolání

Z důvodu rekonstrukce křižovatky ulic Poděbradská x Průmyslová x Kbelská je zastávka Kbelská pro směr Letňany přemístěna o cca 50m proti směru jízdy, k provizornímu nástupišti

První elektrobus na Mělníku !

I když se jedná v tomto případě zatím pouze o zkušební provoz, skutečně se na konci června objevil první elektrobus na provozovně Mělník. ČSAD Střední Čechy provozuje v současné době 214 autobusů na naftu a CNG. Na základě připravovaného  Zákona o podpoře nízkoemisních vozidel firma však v současné době přistupuje k ověření provozu  elektrobusů s možnosti jejich případného budoucího nákupu.  Celkem již 4 výrobci projevily zájem o předváděcí jízdy. První se představila firma MAN se svým busem s označením MAN LION’S CITY 12 E.  Jedná se o celonízkopodlažní typ městského autobusu v délce 12,2 m. Bus je poháněn centrálním elektromotorem, jehož základem jsou lithium-iontové bateriové moduly s vysokou kapacitou 480 kWh. Všechny baterie jsou integrovány na střeše. Elektromotor je umístěn za zadní nápravou. Přenos točivého momentu mezi motorem  a nápravou je prováděn pomocí kardanového hřídele. Bus je vybaven celovozovou klimatizací. Firma deklaruje v ideálních podmínkách dojezd busu  do cca 350 km.

Úprava cen od 1.4.2022

Od 1.4. dochází ke změně výše slevy pro děti, studenti, cestující nad 65 let a držitelé průkazu ZTP a ZTP/P ve vnějších pásmech PID a v IDOL.

Pro děti 6 – 15 let, studenti do 26 let a cestující od 65 let je nově poskytována sleva 50% z plnocenného jízdného. Podmínky prokazování nároku na slevu zůstávají beze změny. V PID nadále zůstává zachována bezplatná přeprava pro cestující od 70 let.

Držitelé průkazu ZTP a ZTP/P v PID nově platí jízdné 25% z plnocenného jízdného vyjma území Prahy, kde zůstává zachována bezplatná přeprava

Pro území Prahy se ceny, podmínky pro slevy a podmínky pro bezplatné přepravy nemění.

Nové autobusy IVECO Urbanway pro Prahu

Jako parafrázi na známou divadelní hru „Každý rok ve stejnou dobu“ lze charakterizovat situaci, kdy firma  ČSAD Střední Čechy již třetí  rok po sobě uvádí do provozu další nové autobusy určené pro MHD Praha. Jedná se tentokrát o 5  plně nízkopodlažních autobusů  IVECO Urbanway 12m, se kterými se cestující opět setkají zejména na linkách 110 a 171.

Autobusy jsou vybaveny motory  Tector 7 o výkonu  210 kW a  zdvihovém objemu 6 728 cm3. Tyto motory obsahují unikátní technologii IVECO HI-SCR vyvinutou společností FPT Industrial, která eliminuje škodlivost výfukových plynů. IVECO HI-SCR zaručuje úroveň emisí Euro VI bez recirkulace výfukových plynů a to s použitím vysoce efektivní SCR, což umožňuje provoz motoru při optimální teplotě. Nízké provozní náklady umožňuje DPF filtr pevných částic s pasivní regenerací a nižšími nároky na údržbu.

Autobusy splňují požadavky normy ECE R 107, vyvýšené pracoviště pro řidiče splňuje požadavky EBSF. Autobusy jsou kompletně vybaveny dle platných  standardů kvality PID včetně kompletního OIS a rozšířené výbavy pro cestující. Výkonná klimatizace se speciálními vzduchovými výdechy a  vzduchovými clonami u  dveří umožňuje zvýšit proudění vzduchu až o 50 % a vytváří tak dokonalé prostředí pro cestující. Ergonomický interiér poskytuje cestujícím pohodlný nástup a dostatek místa v částech s nízkou podlahou. Pohodlné sedačky dotvářejí podmínky pro příjemné cestování.

Kromě již tradičních standardů jsou autobusy doplněny o kamerový systém, sčítání cestujících a preferenci na křižovatkách. Autobusy jsou na rozdíl od předchozí dodávky pořízeny již v nových barvách PID.

Vybrané technické údaje :

Typ                                         M3 třída 1 (schváleno EU)

Délka                                      12 000 mm

Šířka                                       2 500 mm

Výška                                     3 066 mm

Rozvor                                    6 120 mm

Palivo                                     diesel

Celková obsaditelnost            106 ( 30 pro sezení + 76 pro stání), vozíčkář

Převodovka                           automatická